Дистанційне навчання. 6-А клас. Українська мова. 2020-2021 н.р.

    Вітаю вас на сторінці дистанційної освіти!Карантин - не привід пропускати навчання. Впевнена, що інформація на цій сторінці допоможе вам опанувати програмовий матеріал і зробить процес навчання цікавим і корисним!


Завдання 1. 15.10.2020.
Термін виконання - до 20.10.2020.
Тема: Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і.

1. Переглянути відеоурок "Написання слів іншомовного походження", усно виконати усі вправи цього уроку.
2. Вивчити правило дев'ятки:



3.Письмово виконати вправу "Відновлення слова"

Уставте потрібні літери (и, і, ).
Ас..м..ляц..я, к..зил, апенд..ц..т, ас..гнац..я, хр..стиянство, в..траж, апельс..н, к..пар..с, х..мера, д..фтонг, пац..єнт, енц..клопед..я, з..гзаг, Дж..г..т, ф..нанси, ав..атор, дец..метр, ш..фр, д..апазон, акс..ома, м..тропол..т, д..зель, по..нформувати, с..мптом, економ..ка, д..пломант, рекомендац..йний, ..дент..чний, ор..г..нал, екв.. валент, кред..т, аналог..я, еп..лог, ф..ксувати, м..н..стр. 

Завдання 2. 20.10.2020.
Термін виконання - до 20.10.2020.
Тема: Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м'якшення та апострофа.

1. Переглянути відеоурок "Написання слів іншомовного походження"(до 04 хвилини), усно виконати усі вправи цього уроку.
2. Вивчити правила вживання м'якого знака та апострофа в словах іншомовного походження:


3.Письмово виконати завдання: записати слова з м’яким знаком чи з апосторофом.

Комп..ютер, р..юш, міл..йон, міль..ярд, Рів..єра, Мол..єр, Н..ютон, т..юль, Д..юма, прем..єр, конферанс..є, мол..берт, порт..єра, В..єтнам, монпанс..є, Н..ю-Йорк, компан..йон.


Завдання 3. 21.10.2020.
Термін виконання - до 22.10.2020.
Тема: Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження):подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження.

1. Переглянути відеоурок "Написання слів іншомовного походження"(від 04 хвилини), усно виконати усі вправи цього уроку.
2. Вивчити правила подвоєння букв у словах іншомовного походження:

Умови подвоєння букв у словах іншомовного походження

Умови

Приклади

1. Подвоєння внаслідок збігу однакових звуків на межі префікса і кореня або між основами складних слів

ірраціональний, інноваційний, контрреволюція

2. У географічних, особових назвах та їхніх похідних

Брюссель, Голландія, Марокко, Ніцца, Міссісіпі, Канни, Таллінн, Аллах, Гіппократ; голландський, марокканський

3. У чоловічих і жіночих іменах

Аполлон, Джанні, Білл, Поллі

4. У словах, що набувають різних значень

біль (страждання) — білль (законопроект);

віла (русалка) — вілла (комфортабельний будинок за містом); гама (ряд звуків у межах октави) — гамма (літера; спалах); міра (одиниця виміру) — мірра (ароматична смола); мана (привид, ілюзія) — манна (деякі їстівні лишайники, застиглий сік ясеня, тополі та ін.)

5. В окремих загальних назвах

тонна, брутто, нетто, ванна, мадонна


3.Письмово виконати вправи.

Вправа 1

Переписати слова, запам'ятати їх написання.

Інтелігенція, граматика, суфікс, шосе, касета, Шиллер, Ніцца, бароко, апарат, колектив, асиметрія, нетто, талліннський, кристал, кореспондент, сюрреалізм.
Вправа "Знайди пару"
До вказаних словосполучень доберіть із дужок синонім; поясніть правопис іншомовних слів.
1. Керівник хору, оркестру. 2. Легкий жіночий домашній одяг. 3. Розмова між двома особами. 4. Постановка спектаклю. 5. Приготування столу до обіду.
6. Драматичний або музичний твір.
Слова для довідки: діалог, п’єса, сервіровка, диригент, лібрето, пеньюар.

Завдання 4. 23.10.2020.
Термін виконання - до 26.10.2020.
Тема: Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми, історизми), неологізми.



1. Переглянути навчальне відео  "Активна та пасивна лексика".

2. Опрацювати за підручником § 6 (С.43-45).

3. Виконати вправи 75, 76, 78 (усно) та 77, 80 (письмово).

Завдання 5. 28.10.2020.
Термін виконання - до 28.10.2020.
Тема: Розвиток мовлення. Повторення вивченого про типи мовлення. Особливості побудови висловлювання-роздуму.

1. Розглянути таблицю "Типи мовлення".

2. Опрацювати структуру твору-роздуму.



3.Опрацювати матеріал підручника, С. 180-181.
4. Скласти твір-роздум "Ким я мрію стати?"  з використанням неологізмів (усно).

Завдання 6. 29.10.2020.
Термін виконання - до 29.10.2020.
Тема: Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені слова. Діалектні слова.
1.  Опрацювати за підручником § 7 (С.49-51), вивчити поняття.
3. Виконати вправи 88, 92 (письмово).

Завдання 7. 29.10.2020.
Термін виконання - до 29.10.2020.
Тема: Професійні слова й терміни, просторічні слова.
1. Опрацювати за підручником § 7 (С.53), § 8, вивчити поняття.
3. Виконати вправи 96, 101 (усно).


Завдання 8. 30.10.2020.
Термін виконання - до 01.11.2020.
Тема: Лексикологія. Систематизація та узагальнення вивченого.
1. Повторити  за підручником § 5- 8, підготуватись до написання контрольної роботи.
3. Виконати вправи  (письмово):

1)"Знайди відповідник"

До поданих термінів іншомовного походження дібрати з довідки українські відповідники. Скласти з них пари.

 Трансплантація, спонтанний, еритроцити, ін’єкція, компресія, сколіоз.

 Довідка. Пересаджування, самовільний, червонокрівці, вливання (впорскування), здавлювання, викривлення хребта.

2)Доповніть речення назвами відповідних професій. Запишіть.

Шприци та ліки використовують у своїй роботі... .

Модем, принтер, диск — слова, які вживають у професійному спілкуванні... .

3)Випишіть групи професіоналізмів, поясніть, з якою професією вони пов’язані.

Соло, дім, день, ніч, квартет, син, дочка, акварель, вулиця, пензлі, лікар, дощ, хірург, скальпель, вітер, комбайн, зерно, скрипковий ключ, анатомія, нота.


Завдання 9. 04.11.2020.
Термін виконання - до 04.11.2020.
Тема: Контрольна тестова робота №1. Лексикологія.
1. Виконати контрольну тестову роботу, відкривши посилання https://forms.gle/o6a535PeV2MTiYwu7.

Завдання 10. 05.11.2020.
Термін виконання - до 05.11.2020.
Тема: Поняття про фразеолоізм, його лексичне значення.
1. Опрацювати  за підручником § 10, вивчити поняття.
2.Переглянути відеоурок "Фразеологізми".
3. Виконати вправу 114 (письмово).

Завдання 11. 05.11.2020.
Термін виконання - до 05.11.2020.
Тема: Джерела фразеологізмів, їх різновиди. Ознайомлення з фразеологічним словником.
1. Опрацювати  за підручником § 11, вивчити поняття.
2. Переглянути відеоурок "Джерела українських фразеологізмів".
3. Виконати вправу 123 (письмово).
4. Виконати завдання в грі "Фразеологічні синоніми".

Завдання 12. 06.11.2020.
Термін виконання - до 09.11.2020.
Тема: Фразеологізми в ролі членів речення.
1. Опрацювати  за підручником § 12, вивчити поняття.
2. Переглянути відеоурок "Фразеологізми".
3. Письмово виконати завдання:

Розкрити значення фразеологізмів, до кожного дібрати протилежне значення — антоніми. З трьома фразеологізмами скласти три речення, підкреслити в них усі члени речення.
1. Води в рот набрати, з відкритою душею, бути на сьомому небі.
(Довідка: держати камінь за пазухою, розпускати язика, мов у воду опущений).
2. Видимо-невидимо, спустивши рукава, різати правду-матінку.
(Довідка: висмоктати з пальця, закачавши рукава, один як палець).

Завдання 13. 11.11.2020.
Термін виконання - до 11.11.2020.
Тема: Розвиток мовлення. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
1. Прослухати текст "Гіркий урок". Визначити тему й основну думку висловлювання (усно). Пояснити назву тексту.
2. Скласти й записати простий план переказу.
2. Оформити письмово докладний переказ тексту-роздуму, роботу над яким розпочато на уроці.

Завдання 14. 12.11.2020.
Термін виконання - до 12.11.2020.
Тема: Словотвір. Змінювання й творення слів. Твірне слово.

1. Переглянути відеоурок "Словотвір".
2.Опрацювати матеріал підручника, С.  70-71, вивчити поняття.
3. Виконати вправу 131 (усно).

Завдання 15. 12.11.2020.
Термін виконання - до 12.11.2020.
Тема: 
Основні способи словотворення.Словотвірний ланцюжок .

1. Переглянути відеоурок "Словотвір".
2.Опрацювати матеріал підручника, С.  72, вивчити поняття.
3.Виконати вправи 139, 147 (письмово).
4.Виконати завдання в грі "Словотвір".

Завдання 16. 13.11.2020.
Термін виконання - до 16.11.2020.
Тема: 
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а), від прикметників на -ський, -цький; буквосполученням -чн- (-шн-) .
1. Переглянути відеоурок "Зміни приголосних при творенні слів".
2.Опрацювати матеріал підручника, С.  81-82, вивчити поняття.
3.Виконати вправи 158, 168(письмово).

Немає коментарів:

Дописати коментар